یافت آجر نسوز عظیمی که در آن چندین گرم طلا بود در آمریکا

پیوند حرارتی یا شیمیایی آجر نسوز عظیمی هستند و به طور سنتی برای ایجاد انجماد پخته می شوند. چسب مورد استفاده عمدتاً خاک رس است که از همگنی محصول در مرحله سرامیزاسیون پشتیبانی می کند.

آجرها با کشش یا “فرایند مرطوب” یا فرآیند خشک یعنی ابر فشرده سازی خشک، روی پرس های اتوماتیک برای سری های استاندارد و بزرگ یا با دست تولید می شوند. برای سری های کوچک یا محصولات با اشکال بسیار خاص، راه حل دوم ترجیح داده می شود.

خواص فیزیکی و شیمیایی آجر نسوز با توجه به معیارهای زیر مشخص می شود:

  • مقاومت در برابر سایش ؛
  • مقاومت پیروسکوپیک (در درجه سانتیگراد)؛
  • مقاومت مکانیکی سرما (در کیلوگرم بر سانتی متر مربع ) ؛
  • چگالی (بر حسب کیلوگرم بر متر مکعب ) ؛
  • تخلخل باز (در درصد)؛
  • مقاومت در برابر خرد شدن سرد (در N/mm 2 )؛
  • افت تحت بار در افزایش دما (2 کیلوگرم / سانتی متر 2 – 0.5٪) (درجه سانتیگراد).

هدایت حرارتی (kcal / wt ° C)؛انبساط خطی متوسط ​​بین 0 تا 1000 درجه سانتیگراد ، در 500 درجه سانتیگراد ، در 800 درجه سانتیگراد.

آجر

مقاومت در برابر شوک حرارتی ، هوای خاموش شده در 1200 درجه سانتیگراد (دوچرخه سواری).

ستفاده خانگی: آتش باز، باربیکیو، شومینه تزئینی و غیره مصارف صنعتی: سطوح کلسینه برای کوره های سیمان، قسمت پایین سیکلون های پیش گرمکن، پوشش های داخلی کوره های بلند، مبدل ها، گنبدها.

آجرهای نسوز چیست، چه زمانی از آنها استفاده کنیم و چرا مناسب هستند آجرهای نسوز مزایای زیادی مانند مقاومت در برابر دماهای بالا دارند و می توان از آنها برای ساخت آهنگری و شومینه استفاده کرد: در اینجا تمام ویژگی ها آورده شده است.

آجرهای نسوز مزایای بسیار زیادی دارند و در مواقعی که نیاز به ساختن یک شومینه ، اجاق گاز یا کباب در خانه از ابتدا دارید استفاده می شود.

در واقع، آنها متمایز می شوند زیرا قادر به مقاومت در برابر دماهای بسیار بالا هستند که بیش از 1000 درجه سانتیگراد بدون تغییر شکل یا از دست دادن کیفیت مکانیکی هستند.

در همان زمان، آنها گرما را حفظ می کنند، بنابراین می توانند به طور موثر حتی در برابر شوک های حرارتی بزرگ مقاومت کنند.