بنتونیت بستر رازآلودترین خاک جان یک نفر را گرفت

یک ترکیب طبیعی یعنی بنتونیت بستر به طور دقیق تر یک کانی رسی است که بیشتر از مونتوموریلونیت (سیلیکات آلومینیوم هیدراته) تشکیل شده است که در زمینه های مختلف استفاده می شود.

کاربردهای بنتونیت در زمینه بالینی بسیار کمیاب است و هنوز به طور کامل شناخته نشده است،با این حال، شواهد اولیه به نظر می‌رسد که به استفاده کافی از بنتونیت، یک عمل کیلیت مؤثر علیه برخی سموم و فلزات سنگین را نسبت می‌دهند.

بنتونیت خاک رس و صنایع غذایی

بنتونیت به طور کلاسیک در بخش مواد غذایی به عنوان یک افزودنی استفاده می شود که بر روی برچسب با علامت اختصاری e 558 نشان داده شده است،بنتونیت علاوه بر اینکه یک ماده ضد لک و امولسیفایر است، می تواند به عنوان یک عامل شفاف کننده در تولید آب میوه نیز استفاده شود.

بنتونیت خاک رس و صنعت داروسازی

بنتونیت به طور کلاسیک در زمینه های دارویی و آرایشی به عنوان تثبیت کننده برای سوسپانسیون های روغن،آب و امولسیون ها یا به عنوان ماده کمکی برای پمادها استفاده می شود.

خواص و اثربخشی

خاک رس بنتونیت در طی مطالعات چه فایده ای را نشان داده است؟با توجه به مزایای حاصل از ادغام با بنتونیت، مطالعات بالینی انجام شده بر روی مردان هنوز وجود ندارد.

با این حال، در برخی از کارهای تجربی، که بیشتر روی موش‌ها انجام شده است،بنتونیت در کاهش اثرات سمی برخی از سموم مانند آفلاتوکسین‌ها و برخی فلزات سنگین مفید بوده است.

دوزها و روش مصرف

نحوه استفاده از خاک رس بنتونیت: بنتونیت که در برچسب E558 موجود است، گاهی اوقات به عنوان مکمل در دوزهای بین 5 تا 10 میلی گرم استفاده می شود.

استفاده از آن به عنوان مکمل در بسیاری از کشورها بسیار نادر و ممنوع است ،در حالی که استفاده از آن به عنوان یک عامل ضد جوش و امولسیفایر به طور قطع در زمینه های غذایی و آرایشی بیشتر رایج است.

ثرات جانبی

استفاده از بنتونیت در دوزهای بالاتر نسبت به موارد موجود به عنوان یک افزودنی غذایی، می تواند عوارض جانبی گوارشی مانند دردهای گرفتگی و اسهال را تعیین کند.

در برخی موارد که با مصرف کم مایعات مشخص می شود، استفاده از بنتونیت با انسداد روده همراه است.

موارد منع مصرف

چه زمانی نباید از بنتونیت استفاده کرد؟

بنتونیت در صورت حساسیت به ترکیب و در صورت تغییرات آناتومیکی و عملکردی دستگاه گوارش منع مصرف دارد.

موارد منع مصرف بنتونیت در بالا به وضوح در دوران بارداری و دوره بعدی شیردهی نیز گسترش می یابد.