دانشکده پزشکی به عنوان یک دوره رشد حیاتی برای پزشکان آینده عمل می کند. هر دانش آموز با هویت شخصی وارد می شود که در طول یک عمر روابط، رویدادها و تأثیرات فرهنگی شکل گرفته است.
از طریق تعامل پیچیده ای از گان جراحی یکبار مصرف تجربیات و تعاملات در طول دوره کارشناسی، دانشجویان شروع به درونی کردن هنجارها و ارزش های جامعه پزشکی می کنند و شروع به توسعه یک هویت حرفه ای می کنند.
1-3 مفهوم شکل گیری هویت حرفه ای (PIF) پیچیده است و شامل توسعه فردی و همچنین اجتماعی شدن در جامعه پزشکی می شود.
2 ظاهر شخصی، به ویژه لباس، بیان گان جراحی اسپان باند بیرونی هویت شخصی فرد است. به طور مشابه، “یونیفورم” در مراقبت های بهداشتی، از جمله کت سفید و اسکراب، نماد موقعیت و هویت گروهی است.4
حجم وسیعی از ادبیات پرستاری وجود دارد که اهمیت لباس های بهداشتی را برای هویت و عملکرد حرفه ای پرستاران برجسته می کند.
در یک مطالعه، پرستاران در بخش گان جراحی رنگی بیمارستان برای یک دوره زمانی 2 ماهه لباس خود را نپوشیدند. شرکت کنندگان نارضایتی قابل توجه و وابستگی عاطفی شدید به لباس های خود را گزارش کردند.
5 پاسخ دهندگان احساس کردند که یونیفرم آنها منعکس کننده وضعیت و مرزهای شغلی است و پرستاران را از سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی متمایز می کند.
مطالعات دیگر همچنین نشان داده اند که پوشیدن لباس فرم باعث تقویت تصویری قوی از خود و هویت حرفه ای به عنوان یک پرستار می شود که اعتماد به نفس را القا می کند و منجر به بهبود عملکرد می شود.
4 6 یافته های مشابهی برای گان جراحی لمینت شده درمانگران کار و فیزیوتراپی گزارش شده است. 7با این حال، مطالعات محدودی در مورد تأثیر لباس پزشک بر شکل گیری هویت حرفه ای دانشجویان پزشکی وجود دارد.
- منابع:
- تبلیغات: