توت خشک اعلا 1401 در مزایده با قیمتی معادل با ماشین به فروش رسید

توت خشک اعلا 1401 حاوی بسیاری از ترکیبات فعال و فلاونوئیدها است که در صورت مصرف فواید سلامتی مختلفی را برای انسان به ارمغان می آورد. پس فواید توت سفید چیست؟

فواید توت سفید

توت سفید معمولاً در طب جایگزین استفاده می شود، زیرا علاوه بر نقش آن در کاهش سطوح مضر کلسترول، به عنوان ملین و ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود.

در اینجا مهمترین فواید توت سفید به تفصیل آورده شده است:

1- خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد خوردن انواع توت ها به سلامت قلب و محافظت از آن در برابر بیماری های مختلف کمک می کند. این به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد فعال گیاهی موجود در آن است.

برای به دست آوردن حداکثر سود در این زمینه، خوردن انواع توت ها توصیه می شود.

2- سطح قند خون افراد دیابتی را کاهش می دهد این یکی از مهمترین فواید توت سفید در نظر گرفته می شود، زیرا این نوع توت حاوی مواد شیمیایی است که باعث می شود مانند داروهای مورد استفاده بیماران دیابتی نوع 2 عمل کند.

خوردن توت سفید، تجزیه و تجزیه قندها در روده ها را کند می کند، به طوری که به آرامی جذب گردش خون می شود که به حفظ سطح قند در میزان طبیعی یا قابل قبول کمک می کند.

3- کلسترول را کاهش می دهد شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد توت سفید به کنترل کلسترول خون کمک می کند.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2011 در مجله Phytotherapy Research منتشر شد، عصاره برگ توت سفید سه بار در روز قبل از غذا مصرف شد به کاهش کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول LDL در شرکت‌کنندگان کمک کرد.

4- ارتقای سلامت دندان همانطور که گفته شد، توت سفید حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است و خاصیت ضد میکروبی دارد. این بدان معناست که خوردن آن با محافظت از آنها در برابر پوسیدگی و التهاب لثه به ارتقای سلامت دهان و دندان کمک می کند.

مشخص شد که عصاره ریشه توت سفید می‌تواند تعداد باکتری‌های مرتبط با بیماری لثه را کاهش دهد، علاوه بر نقش آن در محافظت در برابر عفونت با کاندیدا آلبیکنس، یک قارچ مرتبط با برفک دهان و عفونت‌های مخمری واژن.