کشف دمپایی فیلا در تابوت فرعون بزرگ توسط کودک 2ساله

دمپایی فیلا مدرن طراحی ساده ای دارد که از یک زیره لاستیکی نازک با دو بند به شکل Y از کناره های پا تا شکاف بین انگشت شست پا و کنار آن تشکیل شده است. آنها معمولاً بند دور پاشنه ندارند، اگرچه انواع پاشنه‌دار موجود است، و همچنین دمپایی‌هایی که برای ورزش‌ها طراحی شده‌اند، که با پشتیبانی اضافی رایج برای کفش‌های ورزشی همراه با بند انگشتی بین انگشتان پا عرضه می‌شوند.

اکثر فلیپ فلاپ های مدرن ارزان هستند و در برخی از نقاط جهان به اندازه 5 دلار آمریکا یا کمتر قیمت دارند.

آنها از مواد بسیار متنوعی ساخته شده اند، مانند صندل های بنددار باستانی. صندل های مدرن از مواد مدرن تری مانند لاستیک، فوم، پلاستیک، چرم، جیر و حتی پارچه ساخته می شوند.

بند های ساخته شده از پلی اورتان باعث ایجاد برخی نگرانی های زیست محیطی شده است.

 

از آنجا که پلی یورتان رزین شماره 7 است، آنها را نمی توان به راحتی دور انداخت و برای مدت طولانی در محل های دفن زباله باقی می ماند.

در پاسخ به این نگرانی‌ها، برخی از شرکت‌ها شروع به فروش فلیپ فلاپ‌های ساخته شده از لاستیک بازیافتی کرده‌اند، مانند لاستیک‌های دوچرخه‌های مستعمل یا حتی کنف، و برخی نیز برنامه بازیافتی برای فلیپ فلاپ‌های مستعمل ارائه می‌دهند.

جوراب تابی ژاپنی که با صندل های زوری پوشیده می شود
به دلیل بند بین انگشتان پا، دمپایی معمولاً با جوراب پوشیده نمی شود. با این حال، در هوای سردتر، برخی از افراد دمپایی با جوراب های پا می پوشند یا فقط جوراب های استاندارد را به جلو می کشند و آنها را بین انگشتان پا جمع می کنند.

ژاپنی‌ها معمولاً تابی را می‌پوشند، نوعی جوراب با یک شکاف برای بند، همراه با زوری خود.