کشف انبار لوله پلی اتیلن 1/2 اینچ در خانه ی بازیگر معروف ترکیه

نوع لوله پلی اتیلن 1/2 اینچ فشار مجاز و غیره را مشخص می کند قطر آن از 16 تا 1200 میلی متر متغیر است بسته بندی، در لوله، کویل یا قرقره نوع پلی اتیلن برای راهنمایی شما در انتخاب لوله پلی اتیلن، در اینجا جدولی از پرکاربردترین لوله ها و ویژگی های آنها آورده شده است.

لوله های پلی اتیلن مختلف بسته به نوع رزین مورد استفاده برای تولید لوله ها، ما از موارد زیر صحبت می کنیم:

LDPE یا پلی اتیلن با چگالی کم، مرجع PE 40؛ HDPE یا پلی اتیلن با چگالی بالا، مرجع PE 63، PE 80 یا PE 100؛ PERT یا پلی اتیلن مقاوم در برابر دما: درمان ویژه برای انتقال مایعات با دمای بالای 60 درجه.

رمزگشایی علامت شناسایی روی لوله پلی اتیلن قطر برای نصب خانگی، قطر لوله پلی اتیلن از 16 تا 63 میلی متر متغیر است.

به طور کلی، برای خانه های مستقل، اتصالات به شبکه ها با لوله هایی به قطر 32 یا 40 میلی متر برای آب و 16 یا 20 میلی متر برای گاز انجام می شود. لوله های با قطر بیشتر برای مسکن جمعی یا تاسیسات خاص استفاده می شود.

لوله

بسته به نوع PE، قطر خارجی (یا DN برای قطر اسمی) تغییر نمی کند. از طرف دیگر، قطر داخلی متفاوت است زیرا ضخامت لوله با توجه به چگالی پلی اتیلن تغییر می کند.

هر چه لوله پلی اتیلن ضخیم تر باشد، فشار سیال بالا را بیشتر تحمل می کند. به این نسبت ابعاد استاندارد SDR (Standard Dimension Ratio) می گویند.

هر لوله پلی اتیلن، بسته به چگالی پلی اتیلن و قطر آن، با یک SDR (SDR = قطر / ضخامت) تعریف می شود.

بیایید به تصویر علامت ثبت در بالا برگردیم. این لوله دارای یک پارامتر به نام خود است: 16 SDR 11. این بدان معنی است که برای این لوله PE 100، فشار اسمی عملیاتی 16 بار خواهد بود و ضخامت آن با 1/11 قطر آن مطابقت دارد.

برای درک بهتر و انتخاب لوله مناسب، در اینجا جدولی وجود دارد که رایج ترین قطرهای PE 100، SDR و ضخامت آنها را نشان می دهد.