چیپس سرکه ای ساده یکی از میان وعده های مورد علاقه ملکه انگلستان

اغلب، دستور العمل های چیپس سرکه ای ساده کاملا متفاوت در تولید ماشین استفاده می شود. خمیر از آرد سیب زمینی درست می شود و شکل چیپس از خمیر درست می شود و سپس سرخ می شود.

نمک، طعم دهنده ها (طبیعی یا مصنوعی) و تقویت کننده های طعم (گلوتامات سدیم) اغلب به چیپس اضافه می شود.

برای نحوه ساخت چیپس سیب زمینی در کارخانه با استفاده از هر یک از روش های پایین

متاسفانه برای دوستداران چیپس، این خوراکی ناسالم است. بنابراین مصرف چیپس در مقادیر زیاد توصیه نمی شود. در اینجا 3 خطر اصلی برای سلامتی وجود دارد.
نمک اکثر چیپس های سیب زمینی به دلیل نمک، سدیم بالایی دارند. این می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا شود.

در همین راستا، برند قدیمی بریتانیایی Salt ‘n’ Shake اقدام به تولید چیپس های بدون نمک کرده است. این چیپس ها با نمک چاشنی نمی شوند، اما در عوض حاوی مقداری نمک برای طعم دادن هستند.

چیپس

بسیاری از برندهای محبوب دیگر در ایالات متحده مانند Frito-Lay نیز این محصول را ارائه می دهند.

شایان ذکر است، در سال 2004، محققان دانشگاه کوئین مری در لندن متوجه شدند که یک بسته کوچک از چیپس های نمکی از پیش ساخته شده حاوی نمک کمتری نسبت به بسیاری از غلات صبحانه، از جمله تمام مارک های دانه های ذرت فروخته شده در بریتانیا است.
آکریل آمید
یکی دیگر از خطرات سلامتی مرتبط با چیپس سیب زمینی آکریل آمید است که هنگام سرخ کردن سیب زمینی در دمای بالا تشکیل می شود. این کشف که در سال 2002 انجام شد باعث نگرانی جهانی شد.

آکریل آمید یک ماده سمی است که در درجه اول بر سیستم عصبی، کبد و کلیه ها تأثیر می گذارد. مطالعات حیوانی نشان داده است که آکریل آمید ممکن است باعث سرطان شود.

با این حال، مطالعات بعدی نشان داد که آکریل آمید موجود در غذاهای سوخته یا خوب پخته شده به احتمال زیاد باعث سرطان در انسان نمی شود.

Cancer Research UK، بزرگترین سازمان مستقل تحقیقات سرطان در جهان مستقر در بریتانیا، این ایده را که غذای سوخته باعث سرطان می شود به عنوان یک “افسانه” می نامد.