میلگرد صادراتی به دلیل تولید میلگر های بی کیفیت چندین خط تولیدش بسته شد

توزیع کرنش میلگرد اصلی توزیع کرنش میلگرد صادراتی اصلی را در امتداد جهت محوری در هر نمونه از سری PL نشان می دهد و شکل 6 نشان می دهد که در سری ST. به منظور مقایسه نمونه ها بین میله رزوه ای و میله PC با استحکام متفاوت، محور عمودی نسبت کرنش اندازه گیری شده به کرنش تسلیم هر میلگرد اصلی را نشان می دهد.

تمام نمونه های تیر قبل از تسلیم میلگرد اصلی شکست خوردند. در هر دو PL-100 و ST-100، کرنش کششی در مرکز تیر بالاترین بود و نزدیکتر به نقاط نگهدارنده کاهش یافت، و همبستگی با توزیع گشتاور خمشی حفظ شد.

مقداری ناهمواری را می توان در PL-100 مشاهده کرد و ناشی از ترک بر روی کرنش سنج ها و ترک در امتداد میلگرد همانطور که در شکل 5 نشان داده شده است.

در نمونه های PL-0 و ST-0، توزیع کرنش به شکل قوس باقی ماند تا اینکه 100 کیلو نیوتن، اما کرنش در امتداد میلگرد پس از 150 کیلو نیوتن به دلیل از بین رفتن پیوند شیمیایی تقریباً به همان مقدار تبدیل شد.

میلگرد

این با نتیجه ای که PL-0 و ST-0 حالت شکست یکسانی داشتند سازگار بود. در موارد 100% و 0% درهم تنیدگی، روند توزیع کرنش بدون توجه به قرار دادن رکاب یکسان بود. از سوی دیگر، توزیع کرنش محوری به وضوح بین ST-50 و PL-50 متفاوت است.

در ST-50، توزیع کرنش محوری تا زمان شکست پرتو به شکل قوس مشابهی در ST-100 بود. از سوی دیگر، در PL-50 کرنش‌ها در هر نقطه اندازه‌گیری شده، به جز نقاط حمایت (RS1 و RS7)، تقریباً از 150 کیلو نیوتن گذشته یکسان بودند.

در بازرسی چشمی پس از 150 کیلو نیوتن، جدا شدن میلگرد اصلی از بتن فوقانی مشاهده شد. حالت شکست و توزیع ترک در PL-50 همچنین نشان داد که پیوند در 150 کیلو نیوتن از بین رفته است، در حالی که در ST-50 پیوند صوتی تا زمان شکست حفظ می شود.