مصرف بیش از حد شکر موجب کمک به افزایش انرژی

مصرف بیش از حد قند به شدت با چاقی مرتبط است، زیرا به افزایش مصرف انرژی کمک می‌کند، معمولاً بدون سایر مزایای تغذیه‌ای مانند ویتامین‌ها یا مواد معدنی و به چربی تبدیل می‌شود و در بدن ذخیره می‌شود.

علاوه بر این، شکر قهوه ای مجلسی مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی با قند بالا نیز به نظر می رسد با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط باشد.

بنابراین، هر اقدامی که به دنبال کاهش مصرف قند باشد، ممکن است به کاهش بروز بیماری‌های غیرواگیر نیز کمک کند.

یک مطالعه اخیر، شامل داده‌های 11 کشور اروپایی، نشان داد که کل قند مصرفی بیشتر با مصرف محصولات شیرینی مانند شکلات، کیک و بیسکویت تعیین می‌شود.

این محصولات شکر قهواه ای معمولاً دارای قندهای آزاد بالایی هستند که اثرات نامطلوب خاصی بر سلامتی دارند برای بررسی، را ببینید.

بر اساس WHO [1,12]، قندهای آزاد شامل تمام مونوساکاریدها و دی ساکاریدهایی است که توسط سازنده یا مصرف کننده به غذاها اضافه می شود و تمام قندهایی که به طور طبیعی در عسل، شربت ها، آب میوه ها و کنسانتره میوه ها وجود دارند.

WHO [1] کاهش مصرف شکر ارگانیک قندهای آزاد را در طول زندگی توصیه می کند.

به طور خاص، هم کودکان و هم بزرگسالان باید مصرف قندهای آزاد را به کمتر از 10٪ از کل انرژی دریافتی خود محدود کنند، در حالت ایده آل کمتر از 5٪ از کل انرژی دریافتی آنها.

یک استراتژی کلی که برای کاهش مصرف شکر استفاده شده است، افزایش دانش مصرف کنندگان در مورد شکر است، بر اساس این فرض که دانش می تواند نگرش ها و در نتیجه رفتارها را تغییر دهد.

برخی از مطالعات شکر سفید ایرانی از این فرض حمایت کرده اند و ارتباط بین افزایش دانش در مورد شکر و کاهش مصرف غذا و نوشیدنی با شکر را گزارش می کنند.

با این وجود، تحقیقات متمرکز بر دانش مصرف کنندگان از قندها وجود باورهای غلط در مورد منابع قند و کمبود دانش عمومی در مورد دستورالعمل های مصرف شکر را نشان می دهد.

  • منابع:
    1. Knowledge about Sugar Sources and Sugar Intake Guidelines in Portuguese Consumers
  • تبلیغات: 
    1. سقف کاذب متحرک که همه را شگفت زده کرد
    2. 2 برابر شدن رشد اقتصادی با کمک محصولات عجیب!
    3. قانون پولدار شدن با روشهای باور نکردنی
    4. نتایج چند نمونه روغن تجاری