مجموعه‌ای از استراتژی‌ها برای بهینه‌سازی استفاده از روپوش‌های پزشکی

با ادامه همه‌گیری کووید-19، CDC مجموعه‌ای از استراتژی‌ها یا گزینه‌ها را برای بهینه‌سازی استفاده از روپوش‌های پزشکی در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی زمانی که منابع محدود بود، ارائه کرد که به عنوان «ظرفیت افزایش» شناخته می‌شود.

CDC ظرفیت مدل روپوش پزشکی افزایش را به عنوان توانایی مدیریت افزایش ناگهانی و غیرمنتظره در حجم بیمار که در غیر این صورت به شدت ظرفیت فعلی یک مرکز را به چالش می‌کشد یا از آن فراتر می‌برد تعریف می‌کند.

روپوش های ساخته شده از این پارچه ها را می توان با خیال راحت طبق روش های معمول شست و شو داد و بنابراین قابل استفاده مجدد است.

چالش اصلی توصیه CDC کلوچه زنجبیلی برای استفاده از لباس‌های قابل استفاده مجدد در طول افزایش ظرفیت این است که لباس‌های پارچه‌ای سهم بازار بسیار کمتری نسبت به لباس‌های یکبار مصرف در مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده دارند.

در حال حاضر، لباس های یکبار مصرف حداقل 80 درصد از بازار لباس های ایزوله را تشکیل می دهند.

با این حال، انتظار نایلون درب مغازه می‌رود این روند سهم بازار در طول زمان به نفع لباس‌های قابل استفاده مجدد تغییر کند.

به خصوص که حفاظت از لباس های یکبار مصرف پس از اپیدمی های اخیر مانند بحران ابولا در سال 2014 که جان بیش از 11000 نفر از جمله 500 پرسنل مراقبت های بهداشتی را گرفت، زیر سوال رفته است.

پس از این بحران، در سال 2016 مشخص شد که برخی از روپوش‌های پزشکی موجود در بازار معیوب بوده و به مایعات اجازه نشت می‌دهد و در نهایت جراحان و پرستاران در تماس با بیماران مبتلا را آلوده می‌کند.

تحقیقات قبلی پایداری میز ناهار خوری تاشو دیجی کالا روپوش‌های قابل استفاده مجدد را برجسته کرده است و اشاره کرده است که آنها در طول چرخه عمرشان از نظر هزینه‌های تولید، ضایعات و ردپای کربن مقرون به صرفه‌تر هستند.

  • منابع:
    1. Disposable versus reusable medical gowns: A performance comparison
  • تبلیغات: 
    1. کسب و کارهای جذاب برای ثروت آفرینی
    2. کسب در آمد میلیاردی پولداران
    3. کشف گنجشکی در ایران که تخم طلا می گذاشت
    4. کارآفرینی مرد جنوبی با درخت نخل!