مایع ظرفشویی پریل بزرگ خونی که باعث رسوایی کشتار یک خانواده شد

آیا آزاد کننده های فرمالدئید قانونی هستند؟ تنها نیمی از تولیدکنندگان اصلی مایع ظرفشویی پریل بزرگ، جذابیت بدون فرمالدئید را عمدتاً به دلیل در نظر گرفتن هزینه و اثر ضد خوردگی می‌پذیرند؛ علاوه بر این، از نظر قوانین و مقررات، این “رها کننده‌های فرمالدئید” به صورت قانونی قابل استفاده هستند.

اگرچه این “آزاد کننده های فرمالدئید” قانونی هستند و مقدار بسیار کمی فرمالدئید آزاد می کنند، اما برای جلوگیری از آسیب، قبل از خرید محصولات پاک کننده، کمی وقت بگذارید و لیست کامل مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و از این “رها کننده های فرمالدئید” اجتناب کنید.

آیا فرمالدئید برای بدن انسان مضر است؟ چه علائمی ایجاد خواهد کرد؟
علائم اصلی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت کم فرمالدئید عبارتند از اشک، عطسه،سرفه کردنحتی ورم ملتحمه،رینیتو برونشیت و غیره فرمالدئید ممکن است باعث آسم آلرژیک شود و همچنین ممکن است در صورت قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی پورپورای آلرژیک ایجاد کند.

شوینده

فرمالدئید عمدتاً توسط کبد متابولیزه شده و از طریق کلیه ها دفع می شود. اگر فرمالدئید در بدن از توانایی سم زدایی کبد فراتر رود، می تواند به کبد آسیب برساند.

اگرچه مطالعات کمی در مورد سمیت کبدی آن انجام شده است، تایید شده است که فرمالدئید به طور بالقوه برای کبد انسان سمی است.

فرمالدئید عمدتاً باعث علائم درماتیت تماسی و تحریک غشای مخاطی می شود و افرادی که در معرض آن قرار می گیرند ممکن است لرزش، عرق کردن کف دست ها، بی حسی اندام ها و کاهش حس لامسه در نوک انگشتان را نیز تجربه کنند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دوزهای پایین (0.017mg/m3-0.0678mg/m3) نیز می تواند باعث اختلالات قاعدگی در زنان شود.

فرمالدئید یک ماده عصبی سمی است که می تواند باعث تخریب و نکروز سیستم عصبی و کاهش سنتز DNA و RNA شود.

از طریق تحقیقات بر روی کارکنانی که برای مدت طولانی در آناتومی مشغول بوده اند، مشخص شده است که حافظه، حساسیت، عملکرد تعادل، عملکرد هماهنگی و غیره همه به درجات مختلف کاهش یافته است.

افرادی که برای مدت طولانی در معرض فرمالدئید بوده اند ممکن است درجات مختلفی از سردرد داشته باشند.حافظهعلائمی مانند افسردگی و اختلال خواب.