رابطه رویدادها و تأثیرات فرهنگی با هویت شخصی دانش آموز

دانشکده پزشکی به عنوان یک دوره رشد حیاتی برای پزشکان آینده عمل می کند. هر دانش آموز با هویت شخصی وارد می شود که در طول یک عمر روابط، رویدادها و تأثیرات فرهنگی شکل گرفته است.

 از طریق تعامل پیچیده ای از گان جراحی یکبار مصرف تجربیات و تعاملات در طول دوره کارشناسی، دانشجویان شروع به درونی کردن هنجارها و ارزش های جامعه پزشکی می کنند و شروع به توسعه یک هویت حرفه ای می کنند.

1-3 مفهوم شکل گیری هویت حرفه ای (PIF) پیچیده است و شامل توسعه فردی و همچنین اجتماعی شدن در جامعه پزشکی می شود.

2 ظاهر شخصی، به ویژه لباس، بیان گان جراحی اسپان باند بیرونی هویت شخصی فرد است. به طور مشابه، “یونیفورم” در مراقبت های بهداشتی، از جمله کت سفید و اسکراب، نماد موقعیت و هویت گروهی است.4

حجم وسیعی از ادبیات پرستاری وجود دارد که اهمیت لباس های بهداشتی را برای هویت و عملکرد حرفه ای پرستاران برجسته می کند.

در یک مطالعه، پرستاران در بخش گان جراحی رنگی بیمارستان برای یک دوره زمانی 2 ماهه لباس خود را نپوشیدند. شرکت کنندگان نارضایتی قابل توجه و وابستگی عاطفی شدید به لباس های خود را گزارش کردند.

5 پاسخ دهندگان احساس کردند که یونیفرم آنها منعکس کننده وضعیت و مرزهای شغلی است و پرستاران را از سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی متمایز می کند.

مطالعات دیگر همچنین نشان داده اند که پوشیدن لباس فرم باعث تقویت تصویری قوی از خود و هویت حرفه ای به عنوان یک پرستار می شود که اعتماد به نفس را القا می کند و منجر به بهبود عملکرد می شود.

4 6 یافته های مشابهی برای گان جراحی لمینت شده درمانگران کار و فیزیوتراپی گزارش شده است. 7با این حال، مطالعات محدودی در مورد تأثیر لباس پزشک بر شکل گیری هویت حرفه ای دانشجویان پزشکی وجود دارد.

  • منابع:
    1. perceptions of the impact of wearing scrubs on professional identity
  • تبلیغات: 
    1. چگونه با خوردن مغز گردو صاحب کودک باهوش شویم
    2. راز موفقیت مادربزرگی که 12 بار ازدواج کرده بود
    3. مزایا و معایب پوشیدن شلوار جین
    4. راه ساده زیستن اما شاد بودن جه چیزی می باشد؟