خوردن بادام هندی حلبی که باعث افزایش قد می شود

درخت بادام هندی حلبی از برزیل سرچشمه می گیرد و به طور طبیعی در بیوم های کاتینگا، سرادوس و آمازون وجود دارد. امروزه درخت بادام هندی در سرتاسر جهان به ویژه در برزیل، ویتنام، هند، نیجریه، اندونزی، فیلیپین، بنین، گینه بیسائو و ساحل عاج رشد می کند.

از خانواده Anacardiaceae است و جنس Anacardium تقریباً 22 گونه دارد. Anacardium occidentale کاربرد تجاری دارد.

درخت بادام هندی همیشه سبز با اندازه های مختلف است، اما معمولاً 8 تا 15 متر ارتفاع دارد. میوه واقعی از درخت بادام هندی، آجیل است، یک آخن قهوه ای رنگ که از پریکارپ (پوسته) و بادام تشکیل شده است.

دمگل که به سیب بادام هندی معروف است و مسئول 90 درصد وزن است، در واقع یک میوه کاذب است. رنگ آن از زرد تا قرمز متغیر است.

هر دو قسمت خوراکی هستند، اما مهره باید از پوسته ای که حاوی مایع خورنده ای به نام “مایع پوسته بادام هندی” است، خارج شود.

بادام

بادام هندی Anacardium occidentale L.; خانواده: Anacardiaceae یک محصول مزرعه همیشه سبز گرمسیری در هند است. بادام هندی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. درخت بسیار جذاب است.

گلهای خوشبو به رنگ گل رز را به صورت خوشه تولید می کند و به دنبال آن میوه های قرمز فریبنده ایجاد می کند. می تواند در شرایط خشک استوایی به ویژه در مناطق ساحلی رشد کند.

گیاه بادام هندی توسط چندین حشره در مراحل مختلف زراعی در تمام مناطق رشد آلوده می شود (Devasahayam and Nayar, 1986; Eguagie, 1972; Malipatil and Houston, 1990; Pillai et al., 1976; Xianli and Geest, 1990).

حشره پشه چای Helopeitis antonii میوه های در حال رشد جوان را آلوده می کند و تا زمان بلوغ آنها ادامه می یابد و منجر به تغییر شکل میوه و بدتر شدن کیفیت میوه می شود (Maruthadurai et al., 2012).

کرم سیب و آجیل Thylocoptila panrosema (شکل 12.13) با تغذیه از آجیل خسارات اقتصادی جدی به محصولات بادام هندی وارد می کند و کاهش عملکرد را شکل می دهد، سوراخ کاترپیلار را به آجیل تبدیل می کند و در نتیجه برای مصرف انسان نامناسب می شود.

پوره و بالغ تریپس بادام هندی Rhynchothrips raoensis مستقیماً از سیب و میوه بادام هندی تغذیه می کند و در نتیجه کیفیت و ماندگاری به شدت کاهش می یابد.