ترکیب شیرینی دانمارکی با الکل تبدیل به یک بمب کشنده

شیرینی دانمارکی که قبلا pain à la duchesse (قبل از 1850) 1 یا petite duchesse 2 نامیده می شد، یک شیرینی با منشأ فرانسوی است که از خمیر چوکس دراز تشکیل شده و با خامه شکلاتی پر شده و روی آن لعاب دارد.

امروزه رایج ترین اکلر از شیرینی choux ساخته می شود که کرم شیرینی پوشانده می شود. با این حال، نسخه هایی نیز وجود دارد که با پتی چهار ساخته شده اند ، و داخل آن می تواند خامه چیبوست ، خامه فرم گرفته ، خامه شاه بلوط یا سالپیکون میوه 3 باشد.

خامه معمولا شکلاتی یا قهوه است ، اما می توان آن را با پسته یا وانیل نیز طعم داد. انواع مختلف نیز می توانند خامه شیرینی و فوندانت را با میوه های مختلف طعم دهند.

قسمت بالایی با فوندانت یا کارامل لعاب داده شده است . در مورد دوم، این کیک “چوب یعقوب” نامیده می شود .

شیرینی

بر اساس فرهنگ فرهنگستان فرانسه ، اکلر به این دلیل نامیده شد که به سرعت خورده می شد .

چندین تیم از شیرینی‌پزها برای خود چالشی را برای ساخت طولانی‌ترین اکلر شکلاتی ممکن قرار داده‌اند: رکورد فعلی که توسط کتاب رکوردهای گینس تأیید شده است، متعلق به شیرینی‌پزان سوئیسی برای یک اکلر 503 متری است که در سال 2014 ساخته شده است .

شکلات‌پز و شیرینی‌پز بلژیکی ، ژان فیلیپ دارسیس ، بر ساخت یک اکلیر به طول 676 متر در پایان سال 2016 نظارت داشت، اما، اگرچه توسط یک ضابط تأیید شده است، این رکورد در کتاب سوابق دیده نمی‌شود .

رکورد بزرگترین موزاییک اکلر شکلاتی در ژنو توسط شیرینی پزهای سوئیسی به ثبت رسید که شخصیت Titeuf را در مساحت 80.27 متر مربع با استفاده از 23700 اکلر با رنگ های مختلف ترسیم کردند .

اکلر ، گاهی اوقات پتیسوس ، رعد و برق یا چوب جیکوب ، یک نان یا دونات نازک است که با شیرینی چوکس درست می‌شود و به شکل دراز در می‌آید و تا زمانی که ترد و توخالی شود، پخته می‌شود و معمولاً پر می‌شود.