آفات انار امروز مشهد باعث شیوع بیماری در مشهد شد

آفات حشرات انار امروز مشهد می توانند شامل پروانه های Virachola isocrates، Iraota timoleon، Deudorix epijarbas و حشره پا برگ Leptoglossus zonaus باشند و مگس های میوه و مورچه ها جذب میوه های رسیده برداشت نشده می شوند.

انار به راحتی از دانه رشد می کند، اما معمولاً از 25 تا 50 سانتی متر (10 تا 20 اینچ) قلمه های چوب سخت تکثیر می شود تا از تنوع ژنتیکی نهال ها جلوگیری شود. لایه بندی هوا نیز گزینه ای برای تکثیر است، اما پیوند شکست می خورد.

انواع

granatum var. nana یک گونه کوتوله از P. granatum است که به عنوان یک گیاه زینتی در باغ ها و ظروف بزرگتر کاشته می شود و به عنوان درخت نمونه بونسای استفاده می شود.

به خوبی می تواند یک شکل وحشی با منشاء مشخص باشد. جایزه شایستگی باغ انجمن سلطنتی باغبانی را به دست آورده است.

تنها گونه دیگر در جنس Punica انار سوکوتران (P. protopunica) است که بومی مجمع الجزایر سوکوتران متشکل از چهار جزیره واقع در دریای عرب است که بزرگترین جزیره آن به نام سوکوترا نیز شناخته می شود.

انار

این قلمرو بخشی از یمن است. تفاوت آن در داشتن گلهای صورتی (نه قرمز) و میوه های کوچکتر و کمتر شیرین است.

انار سیاه

granatum دارای بیش از 500 رقم نامگذاری شده است، اما به وضوح دارای مترادف قابل توجهی است که در آن ژنوتیپ یکسان در مناطق مختلف جهان به طور متفاوت نامگذاری شده است.

چندین ویژگی بین ژنوتیپ‌های انار برای شناسایی، ترجیح مصرف‌کننده، استفاده ترجیحی و بازاریابی متفاوت است که مهم‌ترین آنها اندازه میوه، رنگ اگزوکارپ (از زرد تا بنفش، با صورتی و قرمز رایج‌ترین آنها)، رنگ پوشش دانه (تعداد متفاوت) است. از سفید تا قرمز)، سختی دانه، رسیدگی، میزان آب میوه و اسیدیته، شیرینی و قابض بودن آن.

تولید و صادرات

تولیدکنندگان پیشرو در سطح جهانی هند و چین هستند و پس از آن ایران، ترکیه، افغانستان، ایالات متحده، عراق، پاکستان، سوریه و اسپانیا قرار دارند.